ESPOR HABERLERİ

Türkiye’de Bir İlk: Espor Zirvesi

TESFED Espor Zirvesi

Milenyum çağı itibari ile yaşanan teknolojik gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan ve popülaritesini sürekli olarak attıran espor alanında ilk kapsamlı zirve İstanbul’da gerçekleştirildi. Günümüze kadar pazarlama anlamında değerlendirme imkanı olmayan espor yapılan zirve sayesinde tüm paydaşlar tarafından değerlendirildi.

Pazarlama ve markalaşma üzerinde durulan zirvede espor alanında liderler buluştu ve her anlamda konuyu ele alma fırsatı yakaladılar. Sektörün en önemli aktörlerinden InGame Group ana sponsorluğunda; Vestel, Tab Gıda, Nielsen gibi önemli firmaların katkılarıyla gerçekleşen zirvede pazarlama ve iletişim profesyonelleri espor alanında gelecekte yaşanacak trendler masaya yatırıldı.

Bugüne kadar yaşananlar anlamında bilgisini derinleştirmek isteyenler için farklı içeriklerinde barındırıldığı esportscon.org bünyesinde sponsorlar ve teknoloji üreticileri açısından sektörün yönlendirileceği doğrultular belirlenmeye çalışıldı.

Espor ve Markalar

Markalar için büyük bir potansiyel olan espor alanında yapılan ilk detaylı değerlendirme olan esportscon.org en çok taraftara sahip spor dalı için büyük önem arz etmekte. Özellikle Türkiye’de bu potansiyelin görece yüksek olması bu alanda yapılacak çalışmaları daha fazla önemli kılmaktadır.

Nonstop Zula Espor Merkezi ev sahipliğinde gerçekleşen zirveye Türkiye Espor Federasyonu Başkanı Alper Afşin Özdemir yanında Nielsen Avrupa Espor Başkanı Michael Heina ve 3 büyük kulüp temsilcileri başta olmak üzere alanında uzman birçok isim katıldı. 1907 Fenerbahçe Başkanı Sina Afra, Galatasaray Yönetim Kurulu Üyesi Erol Özmandıracı, Beşiktaş Genel Müdür Yardımcısı Umut Kutlu, spor yorumcuları Kaan Kural ve Okay Karacan öne çıkan isimler oldular.

TESFED (Türkiye Espor Fedarasyonu) Başkanı Alper Afşin Özdemir

Espor Başkanı

TESFED Başkanı Özdemir, özellikle son 5 yılda espor alanında farkındalığın arttığını vurguladı. TESFED olarak Türkiye’de esporun çerçevesini çizdiklerini belirtti. 3 büyüklerin temsilcileri ise Okay Karacan moderatörlüğünde yapılan “Yeni Nesil Taraftar Yaratmak” isimli panelde bir araya geldi.

Panelde yer alan bir başka katılımcı olan InGame Group kurucu ortaklarından Genco Alp, yerli oyun olan Zula’nın yirmi bine yaklaşan oyuncu havuzları olduğunu belirtti. Yine Zula’nın Dünya çapında 21 milyondan fazla oyuncuları olduğunu ve 2. sezon itibariyle 5 milyondan fazla izleyicileri olduğundan bahsetti.

Kendilerinin en büyük hedeflerinin ise uluslararası çapta oyuncular yetiştirmek olduğunu belirtti. 3 büyük takım temsilcilerinin tamamı önümüzdeki 3-4 yıllık periyotta esporun futboldan sonraki en önemli branş olacağını tahmin ettiklerini açıkladım. Ayrıca, Yapılan yatırımların bu doğrultuda şekilleneceğini belirttiler.

Özmandıracı, gençlere dokunmanın en kolay yolunun espor olduğunu söylerken, Afra ise pop star konserlerinden daha fazla satılan espor finalleri biletlerinin potansiyelin göstergesi olduğunu ve inkâr edilemez boyutlarda olduğunu belirtti.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız Oturum aç

Bu Haber Hakkında Ne Düşünüyorsun? Yorum Yaparak Görüşlerini Paylaş!

Popüler

YUKARI